Wie zijn wij?

Het begon in 2009. De A12 werd verbreed en Jeroen was betrokken bij de gebiedsontwikkeling in Driebergen. Het viel hem op dat de grote plannen letterlijk grijs waren. Er stond geen boom op. Door handmatig een kaart te visualiseren wist hij 5 oude beuken bij de oprit te sparen en 10 eiken te verplanten. Bomen moeten goed op een kaart zichtbaar zijn. Hij werkt dagelijks aan deze missie. Als alle bomen in het PDOK staan dan staat de eerste echte pijler!

De dagelijkse uitvoering

Jeroen Heindijk is de oprichter en directeur van Bomen op de kaart. Hij wordt ook wel de ‘bomenman’ genoemd. Oude bomen hebben zijn passie, ze vormen een bron van inspiratie, schoonheid en wijsheid. Jeroen heeft als missie de waarde van bomen onder de aandacht te brengen en de urgentie van bescherming, goed onderhoud en nieuwe aanplant van bossen leefbaar te maken. Hij heeft zich in 30 jaar ontwikkeld tot een van de meest toonaangevende boomgidsen van Nederland om de relatie tussen mensen en bomen te verdiepen.

Jeroen is als directeur in 2025 belast met twee belangrijke taken namelijk:

  1. Het organiseren van de backoffice (dit is een doorlopende activiteit)

    De belangrijkste taken hierbij zijn:

    • Het onderhouden van het platform (inclusief infrastructuur)
    • Het maken van een nieuwsbrief. Komt binnenkort.
    • Het onderhouden van de website
    • Het onderhouden van de app en de weg naar de appstore
    • Het onderhouden en uitbouwen van contacten met andere organisaties en instellingen
    • Het contactcentrum vacature
    • Het voorbereiden van (nieuwe) projecten
  1. De uitvoering van (eenmalige) projecten
    • Inhoudelijke projecten
    • Inventariseren bomen kan in 2024 met de harvester als basis.
    • Verwerven digitale boombestanden harvester
    • Burgerparticipatie na ophalen gemeente bestand via de harvester.
    • Technische projecten
    • Het toevoegen van nieuwe functionaliteit aan platform en app afhankelijk van fondsen
    • Toetsen platform en app aan de veiligheidseisen voor digitale applicaties
    • Harvester 2.0
    • App naar de appstore
bomen op de kaart bestuur samenstelling uitvoeringsorganisatie
Samenstelling
Vooralsnog zal de uitvoeringsorganisatie vooral bestaan uit de directeur die daarin zoveel als mogelijk wordt bijgestaan door vrijwilligers. Het is de verwachting en ambitie om de uitvoeringsorganisatie uit te bouwen om meer en meer projecten simultaan uit te kunnen voeren.Als ANBI Stichting streven we na om zoveel als mogelijk gebruik te maken van diensten die ons om niet of tegen kostprijs ter beschikking worden gesteld.
Bezoldiging
De Directeur kan op basis van gewerkte uren een vergoeding declareren die door het Bestuur dient te worden goedgekeurd.

Bestuur en Raad van Advies

Het Bestuur is belast met het besturen van de Stichting en toets het te voeren beleid aan de missie en visie van de Stichting. Het bestuur bestaat uit de volgende drie personen:
    •  Wouter Limmen: Voorzitter
    • Marcel Janssens: Penningmeester
    • Dirk de Jong: Secretaris

 

De raad van advies staat het bestuur gevraagd en ongevraagd bij met adviezen en bestaat uit de volgende personen:

    • Marjan van Elsland
    • Ted van Bert
    • Matthijs Schouten
    • Bert de Graaff
    • Caroline Prisse
Werkwijze van het Bestuur

Het Bestuur vergadert tenminste eenmaal per kalenderkwartaal of vaker indien gewenst. Van de vergaderingen wordt een verslag gemaakt. Besluiten worden met absolute meerderheid van stemmen genomen. Voor een gedetailleerde beschrijving van de wijze waarop besluiten worden genomen, verwijzen wij naar de op onze website gepubliceerde statuten

    Bezoldiging

    Zowel de Bestuursleden als ook de leden van de raad van advies voeren hun taken uit op basis van vrijwilligheid en ontvangen  geen vergoeding voor de werkzaamheden. Onkosten worden vergoed onder de voorwaarde dat ze redelijk en billijk zijn.